Розробка
інтегрованого уроку математики з економікою
у 1 класі.
Тема: «Додавання
та віднімання чисел частинами.
Задачі на різницеве порівняння»
Хід уроку.
І. Організація
класу до уроку.
Пролунав дзвінок,
Пролунав дзвінок,
починаємо урок.
Діти, в народі говорять: „Добрий гість – дому
радість”. Подаруйте нашим гостям усмішку і привітайтеся з ними.
- Сьогодні, надіюсь, у нас буде цікавий урок.До знань з математики ми зробим ще крокМи будемо вчитися не просто слухати, а чути,Не просто дивитися, а бачити,Не просто відповідати, а міркувати,Чітко і плідно будем працювати.Наш девіз:,,Граючись – навчаємось!”ІІ. Актуалізація опорних знань та навичок.1.Усний рахунок.Математична розминка ( Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»)
- Як називається геометрична фігура у якої всі кути прямі?
- Скільки місяців триває рік?
- Який день настає після суботи?
- Скільки сторін у трьох трикутників?
- Продовж ряд 2,4,6,…
- Скільки місяців триває весна?
- Як називається лінія у якої є початок і кінець?
- Закінчити речення: тиждень триває…
- Скільки паличок потрібно, щоб викласти 2 квадрати?
- Яке найменше двоцифрове число?-Молодці! А тепер ми вирушаємо у казку.2.Математичний диктант.А щоб дізнатися в яку ж казку ми потрапимо і хто її головний герой, ми напишемо математичний диктант.На мультимедійній дошці з’являються слайди для складання виразів (Різниця чисел 10 і 8; 7 плюс 2; 9 мінус 2; 10 зменшити на 5; на скільки 8 більше за 5?; сума чисел 6 і 4; 9 мінус 5; 5 збільшити на 3)10-8 9 - 2 8 - 5 9 - 57 + 2 10 - 5 6+4 5 + 3Робота в парах (діти обмінюються зошитами та перевіряють результати)Правильні відповіді з’являються на екрані: 2, 9, 7, 5, 3, 10, 4, 8.А тепер прочитайте зашифроване слово і дізнаєтесь з ким ми сьогодні будемо працювати на уроці: 2 – Б; 9 – у; 7 – р; 5 – а; 3 – т; 10 – і; 4 – н; 8 – о.Б у р а т і н о-Правильно, це Буратіно.- А що ви знаєте про нього? (Інтерактивна вправа «Мікрофон»)-Якщо ми будемо гарно працювати, то дізнаємось таємницю Золотого ключика. Ви хочете дізнатись таємницю?І так починається казка...Ми пограємо в гру „День – Ніч”.- Ніч! (Закривають очі. ) 7 + 3 – 5 + 1 + 2.- День! Відповідь: 8.- Ніч! 14 збільшити на 1, зменшити на 5, зменшити на 7- День! Відповідь:3.- Відправляючись в країну дурнів Буратіно потрапляє в казковий математичний ліс. Давайте допоможемо йому знайти стежку. Для цього напишемо каліграфічну хвилинку.3. Каліграфічна хвилинка.- Писатимемо число 15. ( Діти пишуть число та дають йому характеристику)ІІІ. Вивчення нового матеріалу.- Ось і вибрався Буратіно із лісу, знайшов стежку і вона привела його до будинку Мальвіни. Мальвіна запросила Буратіно в гості, напоїла чаєм і вирішила перевірити його знання з математики.А темою уроку вибрала: «Додавання і віднімання чисел частинами».Так як Буратіно не ходив до школи, то з цією темою він не зможе впоратися. Давайте йому розкажемо і покажемо, як потрібно це робити.
- Пригадайте як віднімати та додавати числа частинами.1. Робота з підручником. Ст.111 №1, №2Записуємо приклади: 11 – 4 = (11 -1) – 3 = 7; 12 – 4= (12 - 2) -2 = 82. Фізкультхвилинка для очей.(слайд-шоу)-Діти, Буратіно так старанно вдивлявся в приклади, що оченята його втомилися. Тому давайте разом із ним виконаємо вправи для очей.(Вправи виконуються під час перегляду презентації.)3. Задачі для усного рахунку:
- Вітер листя обривавІ швиденько рахував.8 листочків дубовихТа 7 різьблених кленовихТихо він на землю клавІ у діток запитав:- Скільки ж я листків зірвав? (15)2. Петрик книги протирав,На полиці їх складав.Ось поклав він 9 книг,Потім ще 4.Довго думав і гадав,Скільки всіх книжок поклав? (13)3. Ось летять до годівниціЧотири подружки синиці.Сім пізніше прибуло.Скільки всіх птахів було? (11)4. Сойка сливи обривала,Штук 13 десь зірвала.Дві дала малим білчатам,Три – пухнастим зайченятам.Діти, сойці поможіть,Решту слив ви полічіть. (8)Записуємо задачі у зошит у вигляді виразів (з коментуванням)1. 8 + 7 = 15 3. 13 – 2 – 3 = 82. 9 + 4 = 13 4. 4 + 7 = 114. Розв’язування задачіЗ математичними виразами Буратіно впорався, але за погану поведінку Артемон закрив його в темну комірчину. У Буратіно є ключі від цієї комірки, але він не знає яким з них можна відкрити двері. А щоб підібрати ключ до замка, треба розв’язати задачу:(Задача записана на слайді. )У ставку сиділо 12 жабок, а поруч плавало 4 рибки. На скільки більше було жабок? ( Запис розв’язку задачі у зошити)12 – 4 = 8(ж.) – на стільки Відповідь: на 8 жабок більше.5. Фізкультхвилинка.Діти, Буратіно втомився розв’язуючи задачі, та і ви теж. Тож давайте разом відпочинемо. Звучить «Пісня першокласника»- Ось і вибрався Буратіно із комірчини і побіг по доріжці. Але тут на нього напали розбійники. Це лисиця Аліса і кіт Базіліо. Вони вирішили його пограбувати, адже у нього були золоті монети.- А що таке золоті монети? (Це гроші)-Для чого потрібні гроші?6. Розповідь про історію виникнення грошей.Дуже давно у наших предків виникла необхідність обмінюватись товарами. Так виникли перші гроші, їх називали товарними грошима.Це була сіль, вівці, корови, бики, риба.-Але як з корови зробити здачу? І що робити коли вона помре?З такими грошима не підеш на ярмарок, вони не помістяться в гаманець.А ми давайте спробуємо повернутися у ті часи і розв’язати задачу:Селянин міняв зайців на курей. За 2 зайців отримував 3 курки. Скільки зайців йому потрібно спіймати, щоб отримати 9 курей?2+2+2=6(зайців)Чим більше люди виробляли товарів, тим складніше ставало їх міняти.І тоді люди придумали гроші, спочатку це були злитки (бруски, пластинки), а потім монети круглої форми з міді, бронзи, золота, срібла.Але металеві гроші були важкі, тому на зміну їм прийшли паперові.-А яка грошова одиниця використовується в Україні? (розповідь про історію виникнення гривні)Гривня – шия, загривок, шийна прикраса, намисто. Пізніше гривнею називали злитки срібла у вигляді брусків. У 1992 році в Україні, молодій незалежній державі, ввели в обіг гривні. Протягом майже 20 років, що минули, гривні змінювали свій вигляд, адже гроші мають здатність зношуватись, ними так часто користуються. Але номінали банкнот не змінювали. (Перегляд слайд-шоу про історію гривні)VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
- Зараз ми з вами попрацюємо в групах. Для кожної групи є конверт з грошима, правда це гроші несправжні, вони іграшкові копії гривні. У вас є купюри по 1, 2, 5, 10 гривень. А тепер командири груп отримують завдання:
- Уявіть собі, що у продавця немає здачі. Для здійснення покупки вам необхідно... (16,17,18,19) гривень. Якими купюрами ви можете розрахуватись? (Звітують командири груп)
- Я буду купувати у вас товари. У мене є купюри лише по 20 гривень. Яку здачу потрібно дати, якщо я куплю:1 група: батон за 3 гривні; 2 група: кефір за 7 гривень;3 група: шоколадку за 8 гривень; 4 група: апельсин за 4 гривні?- Діти, то для чого потрібні гроші? Як формується бюджет вашої сім’ї?
- А зараз проведемо коротеньке тестування:1 варіант1. 1 грн.=…к.а) 1 к. б)10 к. в)100 к.2. 5 к. + 3 к. =…а)3 грн. б)8 грн. в) 8 к.3. У Тані було 20 копійок, вона витратила 10 копійок. Скільки залишилося?а) 3 к. б)10 к. в)25 к.2 варіант1. 1 грн. = …к.а)50 к. б)100 к. в) 20 к.2. 4 грн. + 6 грн. = …а)4 грн. б)10 грн. в)10 к.3. Було у Маші 10 копійок. Мама дала їй ще 5 копійок. Скільки грошей стало у дівчинки?ІV. Підсумок уроку.Ось і підходить до закінчення наш урок. Ви допомогли Буратіно виконати всі завдання, і тепер ми дізнаємось таємницю золотого ключика:В знанні – сила!- Як ви думаєте, чому так говорять?Молодці, ви сьогодні добре працювали. Давайте нагадаємо, що ми встигли зробити на уроці?-А ось і винагорода за знання. За добру працю ваші батьки отримують гроші. Ви теж працювали і тому отримуєте золоту монету від Буратіно, адже він закопував монети в землю і хотів, щоб вони виросли. Ось вони і виросли. (Діти отримують шоколадні монетки)2 слайди ще відкритиА на закінчення уроку ми послухаємо пісеньку про Буратіно.( перегляд кліп-фільму)Продзвенів дзвінокТа й закінчився урок.За який спасибі всім:і дорослим, і малим.
Немає коментарів:
Дописати коментар