УДОСКОНАЛИТИ
ВМІННЯ ПРАЦЮВАТИ ІЗ ЗАСУШЕНИМ ЛИСТЯМ;
СТВОРЮВАТИКОМПОЗИЦІЇ;
НАВЧИТИ
ВИГОТОВЛЯТИ АПЛІКАЦІЙНІ ЗОБРАЖЕННЯ ДО УКРАЇНСЬКИХ НАРОДНИХ КАЗОК;
РОЗВИВАТИ
ФАНТАЗІЮ, МИСЛЕННЯ, УЯВУ;
ВИХОВУВАТИ ЛЮБОВ
ДО УКРАЇНСЬКОЇ НАРОДНОЇ ТВОРЧОСТІ, КУЛЬТУРУ ПРАЦІ. ПОСИДЮЧІСТЬ.
ОБЛАДНАННЯ.
ДЕМОНСТРАЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛ: ЗРАЗКИ ІЛЮСТРАЦІЙ ДО НАРОДНИХ КАЗОК, ВИКОНАНІ
З ПРИРОДНОГО МАТЕРІАЛУ.
ДЛЯ
ІНДИВІДУАЛЬНОГО КОРИСТУВАННЯ: ЗАСУШЕНЕ ЛИСТЯ,
ОЛІВЕЦЬ, НОЖИЦІ, КЛЕЙ ПВА, ПЕНЗЛИК ДО КЛЕЮ, ГАЗЕТНИЙ ПАПІР, КАРТОН ДЛЯ ФОНУ.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЯ УЧНІВ ДО УРОКУ.
- Дорогі діти, шановні гості!
Сьогодні у нас незвичайний урок. Тому що до нас прийшла баба Параска. Вона
принесла нам вам в'язанку бубликів. А на кожному бублику казочка причаїлась.
Існує книг багато на землі.
Вони цікаві, мудрі, гарні.
Та кожен з нас, дорослий чи
малий,
Всяк казочку читати полюбляє.
У казці звірі мову мають,
Дерева
розмовляють, мов живі.
Добро
і правда завжди зло долають,
Тому
і люблять казку діти всі.
Казочко, казочко, ти приходь до нас,
Завітай любесенько у наш 1 клас.
- Бабуся Параска принесла нам і відомі вам українські народні казки і нові і пісеньки та сюрпризи.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ.
1.
Бесіда.
- Що
ми виготовляли на минулому уроці?
- Який
матеріал використовували?
- Як
закріплюються листочки на основі?
- Які
інструменти використовують для виготовлення аплікації з листя?
2.
Вікторина «З якої казки».
(Показую аплікації.)
Журавель – з казки……… «Лисичка і журавель»
Півник - ………… «Умій почекати», «Котик і Півник», «Колосок».
Курочка - …….. «Курочка Ряба»
Колобок -……… «Колобок»
Жар-
птиця - …… «Залізний вовк». «Яйце – райце»
3.
Пісня «Два півники»
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ.
- Сьогодні ми продовжимо працювати з природнім матеріалом. Навчимося виготовляти ілюстрації до українських народних казок
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
- А зараз прослухайте таку казочку.
Їжак та заєць (українська народна казка)
Був собi їжак. Якось вийшов вiн раненько з своєї домiвки подивитися на бiлий свiт. Вийшов та й каже сам до себе:
- А пiду
лишень у поле - подивлюся, як там моя морква та буряки.
Та й пiшов.
Iде собi та пiсеньку мугикає. Коли виходить iз-за куща заєць. Тодi саме вiн у полi
оглядав свою капусту, чи велика виросла.
- О, - каже
їжак, - хто прудкий, то вже й на нивi!
- А ти, - заєць йому, - все кривуляєш,
криволапку! I батько твiй криволапко, i дiд криволапко був. Такий увесь твiй
рiд, i ти такий! Їжак дивом здивувався, що на своє добре слово дiстав таку
нечемну одмову, що й батька його, й дiда лихим словом пом'янули. От вiн i каже:
- Ти, -
каже, мене береш на смiх? А хочеш зi мною наввипередки? Побачимо, хто кого
прежине!
- Ти? Наввипередки? Зi мною?
- А так, iз тобою.
- Нi, -
каже їжак,- ще нi. Я пiду додому, скажу жiнцi, нехай знає, куди я пiшов.
"I це
менi добре: попоїм капусти - краще бiгтиму".
Та й пiшли кожен до своєї хати.
Приходить їжак додому та каже до жiнки:
- Знаєш, жiнко, який менi клопiт?
- Який,
чоловiче?
- Мушу iз
зайцем бiгти наввипередки.
Та й розказує все, як було.
- То це ти
берешся перегнати зайця? - аж зойкнула їжачиха.
- Мовчи,
жiнко, - каже їжак, - якось буде.
Збирайся лиш ходи зi мною. Iдуть вони, а їжак i
вчить жiнку:
- Як
прийдемо на ниву, то ти станеш з цього краю в борознi та стiй собi. Як добiжить
заєць до тебе, то ти скажеш
"Я вже тут!" А прибiжить вiн на той край до мене, то там я йому
гукну: "А я вже тут!"
- Добре! -
каже їжачиха.
Приходить
їжак до зайця на той кiнець ниви та й каже до нього:
- Ну, я вже
готовий!
- То бiжiмо!
- Раз, два,
три! Побiгли. Заєць помчав на той кiнець ниви, а їжак пробiг два кроки та й
спинився. Прибiгає заєць в кiнець ниви, а там
їжачиха:
- Я вже
тут!
- Ого-го! А
я вже давно тут чекаю!
- Ти
дивися! Ану бiжiм ще раз!
Прибiгає на
другий край, а їжак знову вже там (а то ж була, ви знаєте, їжачиха!). Побiг ще
раз - а там їжак:
- А я вже
тут! Знов кинувся заєць бiгти. Так бiгав вiн
дев'яносто дев'ять разiв, а за сотим разом упав посеред ниви - пiдвестись не
може, так набiгався-натомився, сердешний.
- Нiколи не
треба смiятися з слабшого, - сказав їжак та й пiшов iз їжачихою додому.
2. Бесіда
- Назвіть основних персонажів казки.
V. АНАЛІЗ ЗРАЗКА ВИРОБУ.
- Виконаємо пісню «Зустріч з їжачком».
VI. ІНСТРУКТАЖ.
Треба вибрати фон, на якому будуть гарно видні жовті , зелені листочки.
Щоб виготовити аплікацію їжачка, потрібно
- Олівцем промалювати, де буде знаходитися ваш їжачок. Чи він буде один чи із зайчиком. Можливо він буде сам, але біля нього будуть грибочки чи кущики. Тому треба розмітити листочок.
- Взяти листочок для тіла їжачка.
- Підібрати листочок для голови, лапок.
- Підібрати інші деталі.
- Акуратно приклеїти.
Аплікацію виготовляють
із сухих листків.
На фон із кольорового картону прикладають підходящі по
розміру і формі листки, щоб сформувати силует зайчика.
Спочатку – тулуб із листків
овальної форми, до нього - олову –
округлої форми. До голови – два довгих листочки – вуха. Потім – до тулуба підібрати лапи і хвіст.
Коли листки
розміщені , потрібно їх аккуратно
приклеїти до картону. Очі можна домалювати кольоровими фломастерами.
VII. ПРАКТИЧНА РОБОТА.
Діти виконують аплікацію самостійно.
Вчитель при потребі надає невелику допомогу.
Деякі учні (за 4 партами) виготовляють
композиції парами.
VIII. АНАЛІЗ ВИКОНАНИХ РОБІТ.
Встали перед дошкою. Показали свої роботи.
Вікторина
«З якої казки?»
- «Баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку…»( «Ріпка»)
- «Я не пила , я й не їла: тільки бігла через місточок та вхопила кленовий листочок, бігла через гребельку та вхопила водиці крапельку…» («Коза-дереза»)
- «А мишка бігла, хвостиком зачепила, яєчко покотилося, впало та й розбилося.» («Курочка Ряба»)
- «Уліз ведмідь – семеро стало…» («Рукавичка»)
- «Призволяйся, Журавлику, призволяйся, лебедику…» («Лисичка та Журавель»)
- «Котику-братику, несе мене ЛискаПо каменю-мосту на своєму хвосту,
Немає коментарів:
Дописати коментар