Автопортрет Калинич Т.А.
„Я – педагог і особистість”
Працюючи в школі,
завжди замислювалася, як побудувати свою роботу, які методи, прийоми найкраще
застосовувати, щоб стимулювати дітей до активного навчання, творчості, тощо. З часом, досвідом зрозуміла, що вчитель знаходиться у
постійному пошуку ефективних форм роботи.
Кожні чотири роки змінюється колектив класу. Нові учні не хочуть вчитися
так, як вчилися діти раніше. Тому і
вчитель повинен змінюватися, і навіть, ефективні , випробувані види роботи ,
подавати у новому світлі. В.Сухомлинський писав:"Учитель готується до
хорошого уроку все життя. Така духовна й філософська основа нашої професії і
технологія нашої праці».
Але чи вистачить у вчителя мудрості, терпіння, щоб знаходитися у
постійному русі? Адже учні, особливо початкових класів – це невгамовна енергія.
І завдання вчителя - цю силу духовного, інтелектуального розвитку дитини скерувати у правильне русло. На мою
думку, професія вчителя – це не просто вид діяльності, це мусить бути
покликанням. «Немає гіршої
муки, як хворіти думками, а хворіють думки, позбавляючись природженого діла. І
немає більшої радості, аніж жити за покликанням», - так написав Г.Сковорода у
байці "Бджола та Шершень". І я
відчуваю покликання бути вчителем, тому що люблю дітей, намагаюся побачити в
кожній дитині її потенціал і розвинути його. Стараюся працювати так, щоб діти
йшли в школу без страху, впевнено і зацікавлено. І так буду працювати незалежно
від величини заробітної плати чи інших обставин. Адже діти – це відкриті, щирі
серця, і які "зернини", добра, мудрості чи лінивства, інертності, в них
«засіються» сьогодні, такі «плоди» ми отримаємо в майбутньому.
Крім того, я вважаю, що добрим
вчителем може бути особистість вільна від догм. Тому що сприймати кожну дитину,
як індивідуальність, дати їй радість праці, успіху, творчості може лише людина
вільна від стереотипів. "Ми — це не безліч
стандартних «я», а безліч всесвітів
різних,"- так писав В.Симоненко у вірші "Я". І я намагаюся
побачити внутрішній світ кожного свого учня, з його переживаннями, гордістю,
бентежністю, гідністю, потребами, бажаннями, сумнівами.
Я люблю свою професію. Але знаю, що мало мати природне покликання до учіння. Робота вчителя – це наполеглива щоденна творча праця і серце віддане дітям.
Немає коментарів:
Дописати коментар