пʼятниця, 30 грудня 2016 р.

Автопортрет  Калинич Т.А.
„Я – педагог і особистість”
Працюючи в школі, завжди замислювалася, як побудувати свою роботу, які методи, прийоми найкраще застосовувати, щоб стимулювати дітей до активного навчання, творчості,  тощо. З часом,  досвідом зрозуміла, що вчитель знаходиться у постійному пошуку ефективних форм роботи.


Кожні чотири роки змінюється колектив класу. Нові учні не хочуть вчитися так, як вчилися діти  раніше. Тому і вчитель повинен змінюватися, і навіть, ефективні , випробувані види роботи , подавати у новому світлі. В.Сухомлинський писав:"Учитель готується до хорошого уроку все життя. Така духовна й філософська основа нашої професії і технологія нашої праці».
Але чи вистачить у вчителя мудрості, терпіння, щоб знаходитися у постійному русі? Адже учні, особливо початкових класів – це невгамовна енергія. І завдання вчителя - цю силу духовного, інтелектуального розвитку  дитини скерувати у правильне русло. На мою думку, професія вчителя – це не просто вид діяльності, це мусить бути покликанням. «Немає гіршої муки, як хворіти думками, а хворіють думки, позбавляючись природженого діла. І немає більшої радості, аніж жити за покликанням», - так написав Г.Сковорода у байці "Бджола та Шершень".  І я відчуваю покликання бути вчителем, тому що люблю дітей, намагаюся побачити в кожній дитині її потенціал і розвинути його. Стараюся працювати так, щоб діти йшли в школу без страху, впевнено і зацікавлено. І так буду працювати незалежно від величини заробітної плати чи інших обставин. Адже діти – це відкриті, щирі серця, і які "зернини", добра, мудрості чи лінивства, інертності, в них «засіються» сьогодні, такі «плоди» ми отримаємо в майбутньому.
Крім того, я вважаю, що добрим вчителем може бути особистість вільна від догм. Тому що сприймати кожну дитину, як індивідуальність, дати їй радість праці, успіху, творчості може лише людина вільна від  стереотипів. "Ми — це не безліч стандартних «я», а  безліч всесвітів різних,"- так писав В.Симоненко у вірші "Я". І я намагаюся побачити внутрішній світ кожного свого учня, з його переживаннями, гордістю, бентежністю, гідністю, потребами, бажаннями, сумнівами.
Я люблю свою професію. Але знаю, що мало мати природне покликання до учіння. Робота вчителя – це наполеглива щоденна творча праця і серце віддане дітям.

Немає коментарів:

Дописати коментар