неділя, 18 грудня 2016 р.

Конспект бінарного уроку  
з природознавства й англійської мови
4 клас
Тема. Познайомити  учнів з рослинним і тваринним світом Північної Америки.
I           ОРГАНІЗАЦІЯ УЧНІВ ДО УРОКУ.
Стали діти всі рівненько,
Усміхнулися всі гарненько,
Настрій на урок візьмемо,
Працювати розпочнемо.
II         АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
1.     Вступне слово вчителя
-         Читання вірша, презентація, музика індіанців.

Теплий Гольфстрім і Саргасове море
Ховають у водах Колумбовий слід.
За ним Кордильєри і Аппалацькі гори,
Де індіанці охороняли Новий світ.


1.Береги Північної Америки омивають води двох океанів
2.Північна Америка омивається водами Північного Льодовитого, Тихого та Атлантичного океанів
3.У морях Північної Америки плавають айсберги.
4.У Північній Америці є гори Анди.
5.На заході Північної Америки простяглися високі гори Кордильєри.
6.Північною Америкою протікає одна з найменших річок світу Міссісіпі.
Материк Північна Америка,
Кордильєри,

У зоні арктичних пустель погодні умови дуже суворі. Тут живуть білі ведмеді, які полюють на тюленів, моржів. Полярний вовк і песець полюють на лемінга.
У тундрі мешкають  північні олені карибу, вівцебик, вони живляться  мохом,  гілками карликової берези.
У тундрі ростуть такі рослини:
Мохи, кущі брусниці, карликова береза, вільха.
У тундрі  такі птахи: сова біла , куріпка біла, пуночка.
У тайзі водяться чорні ведмеді, ведмеді гризлі, вовки, рисі, лисиці, олені, лосі, зайці.
У тайзі водяться такі птахи:дятли, шишкарі, омелюхи, орлан білоголовий.
У мішаних лісах живе опосум, дикобраз, скунс.
У лісостепі та степі майже всюди вирощують пшеницю та кукурудзу.
У зоні лісостепів та степів живуть бізони.
У пустелях ростуть терен, кактуси, агави.
У пустелі живуть хом'яки, ховрахи, кролі.
У пустелі живуть такі плазуни: ящірки, гримучі змії.
У пустелі живуть антилопа  койот, пума.
У Пн.Америці близько 600 видів птахів
У Пн.Америці близько 300 видів тварин
У Пн.Америці росте найбільше дерево світу – секвоя. Дереву уже понад 3000 років.
У Пн.Америці створено багато заповідників.


Великі Рівнини – милі душі простори
Там білоголовий орлан пірнає у вітер
У ту славетну історичну пору
Коли Штати стали, мовби серцем світу
Бурхливі води Ніагарського водоспаду
Посушливі пустелі і глибокі каньйони
І стяг неосяжного зорепаду
Якому на вірність клянуться мільйони
І те почервоніле Канадське листя
У парках великих міст, від берега до берега
І вулиці на яких завжди чисто
Це все, нам відома, ……….Північна Америка

-         Отже, про який материк йшла мова на минулому уроці?
-         Зараз ми повторимо вивчене.
2.     Гра «Так чи ні?
 Групова робота, 2 учні розкладують твердження у два стовпчики на дошці.
Результат: 1 – зачитує правильні твердження,
                      2 – зачитує неправильні твердження.

3.     "Незакінчені речення"
Від Південної Америки материк відмежований ……Панамським каналом.
Північна Америка розміщена у ………Північній півкулі.
Природні умови материка  дуже різноманітні , тому що ………… він має велику протяжність.
Населення Північної Америки – це ……..нащадки європейців, ескімоси, індіанці.
1.     Асоціативний кущ
2.     Робота з картою.
Показати:
Тихий океан,
Північний Льодовитий океан,
Атлантичний океан,
Панамський канал,
Вершина Мак – Кінлі,
Гори Аппалачі
Річка Міссісіпі
Притока Міссурі,
Річка Ніагара
Ніагарський водоспад
Великі озера.
3.     Домашні заготовки
-         Хто підготував цікаву інформацію на тему Північної Америки?
Ескімос переводиться як сироїд або той, хто поїдає сиру рибу.

Коли зникає мова – разом з нею зникає вся інформація, що зберігається в ній і завдяки їй. Один з найсумніших прикладів в історії людства – це зникнення мов корінного населення Американських континентів. За деякими оцінками, лише за півтора сторіччя після відкриття Америки Колумбом населення нового світу скоротилося майже на 80% - з 50 мільйонів (1492) до 8 мільйонів (1650). Відповідно, разом  з людьми вмерли і мови, і всі знання, накопичені в них. Відповідно до оцінок ЮНЕСКО, всі корінні мови Північної Америки знаходяться під загрозою зникнення, причому більшість з них вже вмерли.
4.     Підсумкова бесіда
Ми повторили розміщення  Північної Америки, якими  океанами омивається, форми земної поверхні:гори, рівнини, каньйони, пустелі, згадали найбільшу річку, її притоку, річку Ніагара та водоспад,
III        ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про рослинний і тваринний світ Північної Америки.
IV        ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.                Пояснення вчителя.
Ви повинні чітко уявляти , що рослинний і тваринний світ Північної Америки дуже різноманітний, через різноманітність клімату. В арктичній пустелі, тундрі температура взимку може опускатися до -45 градусів,а на півдні материка більше 40 градусів.
Тому  на території Північної Америки розрізняються такі природні зони:
арктичні пустелі
тундра
тайга
мішані та широколисті ліси
лісостеп і степ
пустелі
 А який рослинний і тваринний світ цієї території ви дізнаєтесь, коли пограємося в гру.
2.                Гра «Навчаючи вчуся» (Карусель»)
-    Роздаю учням картки. Всі учні діляться своєю інформацією з кожним учнем.


3.                Підсумок гри
-    Що ви нового дізналися?
-    Які тварини живуть у тундрі?, тайзі?, мішаних та широколистих лісах?, лісостепах, степах, пустелях?
Які рослини ростуть у Пн.Америці?
V         УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ
1.        Перегляд презентації
У чні показують картки, у якій природній зоні живе тварина, росте  рослина.
2.        Практична робота на контурних картах.
-          На контурних картах позначте за допомогою умовних знаків, які тварини населяють Північну Америку

3.        Прослухування звуків тварин.
4.        Загадки.
Любить спеку він і воду,
Дуже схожий на колоду.
      Зачаїться і лежить
       Може носа відкусить.
    Тим, хто пильність загубив,
     Бо  на те він …Крокодил.    
Він із вовчих істот
Живе у преріях……Койот.
5.        Гра «Вірю - не вірю»
Флора і фауна Пн.Америки вражає своєю різноманітнісю та унікальністю.
У Пн Америці не вирощують пшеницю, кукурудзу.
У Пн.Америці є дерево – гігант секвоя.
У Пн.Америці не живе сучасний щур – опосум.
Пн.Америка – четвертий за розміром материк на Землі.
У Пн.Америці є великі озера.
VI        Вивчення назв тварин, рослин.
(Проводить вчитель англійської мови)   
ПІДСУМОК УРОК
Гра «П'ять речень»
VII       РЕФЛЕКСІЯ
-         Що нового ви дізналися на уроці?


VIII     ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Немає коментарів:

Дописати коментар