Методичні рекомендації щодо викладання у початковій школі у 2016/2017 навчальному році
Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 17.08.2016 № 1/9-437 «Щодо
методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у загальноосвітніх
навчальних закладах» розміщуємо методичні рекомендації щодо викладання у початковій школі у
2016/2017 навчальному році.
Формуванню в учнів цілісної картини світу сприятимуть інтегровані уроки (коли у межах
одного уроку вивчається матеріал різних навчальних предметів), а також бінарні інтегровані уроки
(коли у межах двох уроків поспіль опрацьовується матеріал двох і більше навчальних предметів).
Основою ефективності таких уроків є чітке визначення мети і відповідне їх планування для
забезпечення різнобічного розгляду учнями певного об’єкта, поняття, явища з використанням засобів
різних навчальних предметів.
Особливість планування і проведення інтегрованих і бінарних інтегрованих уроків у
початковій школі полягає у тому, що вони можуть проводитись як одним учителем, який викладає
предмети, які інтегруються, так і двома вчителями у випадках, коли другий предмет, що інтегрується,
викладає фахівець (учитель, який викладає відповідний предмет в основній школі). Через складність
координації діяльності педагогів у другому випадку такі інтегровані уроки проводять необґрунтовано
рідко, тому необхідно планувати такі уроки заздалегідь.
Інтеграція уроків з природознавства, трудового навчання, музичного і образотворчого
мистецтва з українською мовою відбувається на основі реалізації мовленнєвої й соціокультурної (за
темами «Рідний край», «Батьківщина», «Громадські місця») змістових ліній, а з уроками
літературного читання – завдяки добору відповідних за змістом творів.
Немає коментарів:
Дописати коментар